jQuery: 3 mini triky

napísal , 16 Dec 2010 [ jQuery ]

1) zradné jQuery.submit()

.submit() je metóda, ktorá sa zavolá pri pokuse o odoslanie formuláru.

 
$('form').submit(function() 
{
       
var data = $(this).serialize();
});

V data teraz máme uložený obsah formuláru, ktorý by sme mohli poslať AJAXom ďalej na spracovanie. Pretty sweet. Zrada je v tom, že submit nefunguje, ak máte vo forme element s id="submit" alebo name="submit". Takže pozor na to.

2) vytvorenie nového elementu

Chcem pridať nový div na koniec stránky. $('<div>bla</div>').appendTo('body'); je jedna možnosť. V jQuery na vytvorenie prázdneho elementu však stačí $('<div/>'). Ako druhý parameter môžem poslať object s atribútmi pre tento div. Like this:

 
$('<div/>', { 
        text
: 'bla',
        css
: {
                color
: 'red'
       
},
        click
: function() {
                alert
('gule');
       
}
}).appendTo('body');

Oh btw, toto funguje od verzie 1.4. V starších sa na to ide takto: $('<div/>').text('bla').css(...)... Ale ak fungujete na staršom jQuery, tak prestaňte ;)

3) linky v novom okne pre validných

Môj pohľad na html validáciu už poznáte. Každopádne, ak chcete otvárať linky v novom okne bez toho, aby validátor protestoval, máte problém. V závislosti od doctype.

Za predpokladu, že všetkým linkom pridáte class="ext", pomôže nasledovné:

 
$('a.ext').attr('target', '_blank'); 

Samozrejme toto nie je jQuery špecifická finta. Point is: vyber elementy na základe class a pridaj im target="_blank".


Ďalšie jQuery tipy a (video)tutoriály nájdete v sekcii.. well.. jQuery.

napísal , 16 Dec 2010

6 komentárov

komentuj ku každému komentáru sa v databáze ukladá iba meno, text a dátum, iba za účelom zobrazenia pod článkom
neukladá sa email, IP adresa ani informácie o prehliadači a údaje sa nepoužívajú na reklamu, newsletter, na žiadnu ekonomickú aktivitu, nikam sa neposielajú, sú v databáze len aby sa mohli zobraziť pod článkom

Archivovaný archív je bez komentárov. Radšej.